#Działamy

Zrównoważony rozwój i naturalne pochodzenie produktów są niezwykle istotne dla konsumentów. Każde działanie, w tym zakup, powinno nieść za sobą cel, wartość. Klienci chcą mieć pewność, że ich codzienne wybory konsumpcyjne są zgodne z przyszłością, do której dążą i wartościami, jakie wyznają. Chcemy do tego dążyć wspólnie i odpowiedzialnie, mając swój udział w takim rozwoju gospodarczym i społecznym, który jednocześnie odbywa się z poszanowaniem dla środowiska.  Dlatego jako firma nie tylko tworzymy produkty z szacunkiem dla otaczającego nas świata i natury, ale również angażujemy się w akcje i działania społeczne. W tym roku adoptowaliśmy papugi z krakowskiego ZOO, niedawno połączyliśmy siły z Foodsi, by walczyć z marnowaniem produktów. Każde nawet najmniejsze działanie ma realny wpływ na przyszłość.

#Działamy

Zrównoważony rozwój i naturalne pochodzenie produktów są niezwykle istotne dla konsumentów. Każde działanie, w tym zakup, powinno nieść za sobą cel, wartość. Klienci chcą mieć pewność, że ich codzienne wybory konsumpcyjne są zgodne z przyszłością, do której dążą i wartościami, jakie wyznają. Chcemy do tego dążyć wspólnie i odpowiedzialnie, mając swój udział w takim rozwoju gospodarczym i społecznym, który jednocześnie odbywa się z poszanowaniem dla środowiska.  Dlatego jako firma nie tylko tworzymy produkty z szacunkiem dla otaczającego nas świata i natury, ale również angażujemy się w akcje i działania społeczne. W tym roku adoptowaliśmy papugi z krakowskiego ZOO, niedawno połączyliśmy siły z Foodsi, by walczyć z marnowaniem produktów. Każde nawet najmniejsze działanie ma realny wpływ na przyszłość.

Nasze papugi w krakowskim ZOO

Papuga jest znakiem rozpoznawczym naszej marki już od 1950 roku, gdy powstało pierwsze logo firmy. Ten wielobarwny ptak, tak jak Barwa, wyróżnia się na tle innych. Nastraja pozytywnie do życia, inspiruje do działania, przesyła dobrą energię, nawiązuje do natury i czerpania z niej tego, co najlepsze. Jesteśmy mocno związani z papugami od ponad 70 lat, więc chcąc wesprzeć zwierzęta z krakowskiego ZOO, decyzja o objęciu opieką właśnie papug przyszła nam z niezwykłą łatwością. Przygarnęliśmy pod swoje skrzydła cztery ary ararauny i dwie papugi żółtoskrzydłe, które skradły nasze serca. Los zwierząt nigdy nie był nam obojętny, a troska o nie wynika z naszej potrzeby, zapisanej w misji Barwa Cosmetics. Adopcja zwierząt, które można odwiedzać w krakowskim ZOO, polega na pokryciu znacznej części kosztów, związanych z pobytem papug w placówce. Zapewniamy im jak najlepsze warunki, a dzięki wsparciu finansowemu mamy pewność, że niczego im nie brakuje.

Wspieramy placówki medyczne

Od lat wspieramy szpitale, przekazując produkty higieniczne oraz środki pierwszej pomocy krakowskim placówkom medycznym. Codziennie jesteśmy pod wrażeniem pracy, jaką wykonują lekarze oraz pracownicy medyczni. W najtrudniejszym momencie, jakim był początek pandemii, natychmiast odpowiedzieliśmy na najpilniejsze potrzeby szpitali, przeznaczając dla personelu medycznego potrzebne produkty, między innymi żele antybakteryjne, mydła antybakteryjne oraz kremy do rąk. Los naszych sąsiadów również nie jest nam obojętny. Nie ma w nas zgody na wojnę, dlatego od początku solidaryzujemy się z obywatelami Ukrainy, przekazując kosmetyki i środki czystości dla tych najbardziej potrzebujących.

Barwa Waterless - oszczędzamy wodę!

Troska o środowisko nie powinna być obowiązkiem, a codziennością. Wierzymy, że wspólnymi siłami jesteśmy w stanie poprawić sytuację naszej planety i należycie o nią zadbać. Jesteśmy świadomi zagrożeń, jakie niesie ze sobą produkcja kosmetyków, dlatego robimy wszystko, aby zminimalizować ryzyko zanieczyszczenia środowiska. Chcąc zmniejszyć zużycie drogocennej wody, stworzyliśmy serię produktów w kostce Barwa Waterless. To wyprodukowane ręcznie kosmetyki, bazujące na roślinnych składnikach, które nadają się do każdego rodzaju skóry, także wrażliwej. Zostały stworzone w duchu zrównoważonego rozwoju. Produkty w innowacyjnej formie pozwalają zaoszczędzić wodę, a także zmniejszyć ilość zużywanego plastiku. Każda kostka naszych szamponów i odżywek to oszczędność około 0,5 litra wody i jedna plastikowa butelka mniej!

Własna stacja uzdatniania wody

Woda w kosmetykach jest nieodzownym składnikiem receptury. Ponieważ konserwant jest dodawany zwykle dopiero na koniec procesu produkcyjnego, wcześniej istnieje ryzyko zakażenia wody mikroorganizmami. W związku z tym tak ważne jest to, aby używać do produkcji wody o bardzo dobrej jakości. W Barwie posiadamy własną stację do uzdatniania wody. Dzięki temu tworzymy wodę demineralizowaną, wykorzystywaną do produkcji naszych kosmetyków. Filtrowanie służy usunięciu chemikaliów, chloru oraz pozostałych zanieczyszczeń bakteryjnych. Zmiękczanie wody odpowiada za wyeliminowanie z wody jonów magnezu i wapnia. Dzięki temu dbamy o najwyższą jakość naszych kosmetyków, zachowując standardy bezpieczeństwa, z poszanowaniem dla środowiska naturalnego.

Wspieramy schroniska

Chociaż szczególną sympatią darzymy papugi, tak naprawdę kochamy wszystkie zwierzęta. Regularnie wspieramy różne lokalne inicjatywy – przed wyjątkowo trudnym zimowym czasem organizujemy bożonarodzeniowe zbiórki dla podopiecznych Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w Krakowie. Przekazaliśmy również 5% ze sprzedaży kostek myjących dla zwierzaków Barwa Waterless na produkty niezbędne dla krakowskiego schroniska.

Obserwuj nasze działania w mediach społecznościowych i wspieraj schroniska razem z nami!

Działamy z Foodsi

Problem marnowania dotyka także branżę kosmetyczną. Bardzo często produkty o dacie przydatności do kilku miesięcy, nie mogą być już wprowadzone do obrotu towarowego, a w dalszym ciągu mają jeszcze kilka miesięcy przydatności do użycia. W Barwie dbamy o to, aby minimalizować negatywny wpływ na środowisko naturalne poprzez eko-zarządzanie i eko-projektowanie. Przyłączyliśmy się do walki z problemem nadmiernego marnowania – dołączyliśmy do aplikacji Foodsi. Od października 2022 roku mieszkańcy Krakowa mogą odbierać z siedziby naszej firmy barwne paczki w cenie o 50% niższej od ceny regularnej.

Foodsi to aplikacja, która powstała, by pomóc zminimalizować skalę marnotrawstwa jedzenia. Jej celem jest spożytkowanie nadwyżek, które każdego dnia powstają w punktach gastronomicznych, piekarniach, sklepach z żywnością oraz kwiaciarniach. Od października 2022 roku w aplikacji można uratować także kosmetyki Barwa.

Bądź na bieżąco